سامانه جامع حسابداران

پایگاه اطلاع رسانی جامعه حسابداران

سامانه جامع حسابداران

پایگاه اطلاع رسانی جامعه حسابداران

متن لایحه مالیاتی – نمونه ۵

با سلام
احتراما ، در خصوص برگ مطالبه / استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده شماره ………………… مورخ …………………. نسبت به مالیات مطالبه شده برای دوره های سنوات سال ………. معروض می دارد :
با عنایت به مفاد ماده ۲۳۷ ق . م . م که تصریح نموده ،برگ تشخیص باید بر اساس مأخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه ی فعالیت های مربوط و درآمد های حاصل از آن بطور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد ، توجه آن سازمان محترم را به نکات ذیل جلب نموده و تقاضای بررسی مجدد و تجدید نظر در تک تک موارد مطروحه را دارد :
گروه محترم رسیدگی می بایست بر اساس بخشنامه ………………….. مورخ………………. (تصویب نامه موضوع موضوع بند ۱۷ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ) عمل نموده که اشعار می دارد اقلام با مصارف صرفا دفاعی (نظامی و انتظامی ) و امنیتی بر اساس فهرستی که به پیشنهاد مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح و وزارت امور اقتصادی و دارائی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشد .لذا با توجه به اینکه آن سازمان محترم برای پیش نویس فاکتور شماره ………. مورخ ……………… به مبلغ ناخالص ……………………… ریال ، صورتحساب شماره …………….. مورخ …………..به مبلغ ناخالص…………………………. ریال مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و منظور نموده و صورتحسابهای مذکور با توجه به توضیحات فوق معاف از ارزش افزوده می باشند مستدعی نسبت اصلاح مبنای محاسبه و رسیدگی اقلام مذکور مساعدت های لازم را مبذول فرمایید.

برای صورتحساب های شماره مورخ ………………. و صورتحساب شماره ………….. مورخ ………………….. مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است در حالی صورتحسابهای مذکور به دلیل اشتباه در شرح فاکتور ابطال شده و صورتحساب شماره …………………….. پس از اصلاح جایگزین آنها شده است ودر سامانه مالیاتی نیز اعلام شده است .
پیش نویس فاکتور شماره ……………. به مبلغ ……………… ریال مورخ ……………… مبنای محاسبه و رسیدگی آن سازمان محترم قرار گرفته است در حالی مورد مذکور پیش فاکتور اعلام قیمت بوده و صورتحساب اصلی آن به مبلغ ………………… ریال در همان تاریخ در خصوص خدمات موضوع فاکتور به شرکت کارفرما ارائه شده است و در سامانه مالیاتی نیز اعلام گردیده است.
لازم به ذکر است اسناد و مدارک موراد بالا به پیوست ضمیمه گردیده است.

متن لایحه مالیاتی – نمونه ۶

اداره محترم امور مالیاتی …..
موضوع: درخواست رسیدگی مجدد مالیات عملکرد سال ….
باسلام
احتراماً : باعنایت به گزارش اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم به شماره ……………………………….. مورخ…../…./…….) و نظر به دریافت مبانی تشخیص به استحضار میرساند مواردی در رسیدگی به شرح ذیل لحاظ نگردیده است که مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان، مجدداً مورد رسیدگی قرارگیرد.
• در خصوص ردیف …. گزارش اجرای بند ۳ ماده ۹۷ ق.م.م ، جدول گردش کالای فروش رفته و خدمات ارائه شده به مشتریان به تفکیک هر صورتحساب و پروژه مطابق با استاندارهای حسابداری تهیه شده و با توجه به اینکه جدول مذکور بر اساس استانداردهای آن سازمان محترم تهیه شده و از نظر محاسباتی نیز مغایرتی با اظهارنامه ابرازی ندارد خواهشمند است نسبت به حذف مورد مذکور از گزارش اجرای بند ۳ مساعدت های لازم را مبذول فرمایید .
• مطابق ردیف ۲ گزارش اجرای بند ۳ ق . م . م در خصوص قیمت تمام شده و آنالیز یک واحد محصول تولیدی ، شایان ذکر است شرکت فایل تخصیص مواد به تفکیک صورتحساب را تهیه نموده و دسته بندی بر این اساس انجام گرفته است لذا خواهشمند است نسبت به حذف این مورد از نواقص گزارش اجرای بند۳ ق.م.ممساعدت های لازم را مبذول فرمایید.
• در ردیف ۳ گزارش اجرای بند ۳ ماده ۹۷ ق. م .م در مورد تلفیق موجودی اول دوره و خرید طی دوره در گردش مواد ارائه شده به آن سازمان محترام ایراداتی مطرح شده ، که شرکت گردش مواد به تفکیک موجودی مواد ابتدای دوره ، خرید طی دوره ، مصرف و موجودی پایان دوره را تهیه نموده است لذا با توجه به موارد مذکور نواقص این بند نیز قابل ردیابی و رفع می باشد .
شایان به ذکر است که مستندات موارد مزبور به طور کامل به پیوست ضمیمه نامه می باشد. می باشد.
خواهشمند است باتوجه به انطباق موارد مذکور با قوانین مالیاتی نسبت به بررسی مجدد عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به …./…../…… و خارج نمودن شرکت از شمول بند ۳ ماده ۹۷ ق.م.م مساعدت لازم را مبذول فرمایید.

متن لایحه مالیاتی – نمونه ۷

اداره کل امور مالیاتی …………..
موضوع: درخواست بخشودگی جرائم………
با سلام
احتراما ، عطف به برگ مالیات قطعی عملکرد شماره ……….مورخ…………..موارد زیر را به استحضار می‌رساند:
فعالیت این شرکت از جمله مشاغل …………است که طرف معامله آن مصرف‌کننده نهایی (عموم مردم ) و مشتری مستقیم تولید کننده ……….می باشد ،با در نظر گرفتن سوابق خوش حسابی این شرکت از آن سازمان محترم استدعا دارد، بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، دستور فرمایند نسبت به اصلاح مأخذ و بخشودگی جرائم اعلام شده اقدام مقتضی معمول نمایند. پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد.
متن نامه درخواست بخشودگی جرایم مالیاتی- نمونه دو
اداره کل امور مالیاتی …………..
موضوع: درخواست بخشودگی جرائم ماده ۱۶۹
با سلام
احتراما ، عطف به برگ تشخیص مالیات عملکرد سال ……شماره …………….مورخ ………. موارد زیر را به استحضار می‌رساند:
نظر به اینکه مهلت ارسال فهرست معاملات اشخاص مشمول اجرای مقررات آئین نامه اجرائی تبصره ۳ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ………. وفق بخشنامه شماره ………. مورخ ……….. رئیس کل محترم سازمان متبوع برای ارسال اطلاعات معاملات برای ارسال معاملات فصول بهار ، تابستان و پائیز سال ………با عنایت به موافقت وزیر محترم امر اقتصادی و دارائی لغایت نیمه اول اردیبهشت ماه تمدید شده است و با توجه به اینکه دریافت اطلاعات مذکور در قالب فرمت های جدید و بر اساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم انجام پذیرفته و این امر با توجه تعداد زیاد مراجعین به سایت سازمان و بسترهای ارتباطی مربوط در پاره ای موارد موجب عدم ارسال در مهلت فوق و ارسال اطلاعات بعد از نیمه اول اردیبهشت ماه شده است ، بنابر اطلاع رسانی مورخ ……….. در سامانه فهرست معاملات ، مقرر گردید مودیان فهرست معاملات فصلی را برای تمامی فصول سال …………تا پایان اردیبهشت ماه سال …………….ارسال نمایند .
بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، خواهشمند است جهت بخشودگی صد در صدی جرائم اعلام شده مساعدت های لازم را مبذول فرمائید . پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد.
متن نامه درخواست بخشودگی جرایم مالیاتی- نمونه سه
ریاست محترم سازمان امور مالیاتی……..
با سلام و احترام
احتراما ، با عنایت به برگ مطالبه مالیات تکلیفی (موضوع تبصره ۹ ماده ۵۳ و ماده ۱۰۴ و ماده ۱۰۷ ق.م.م) سال ……..به شماره……………. مورخ………….موارد ذیل استحضار می رساند:
۱-بابت مالیات تکلیفی اجاره سال……… طبق قبض های پیوست مبلغ …………..به آن سازمان محترم پرداخت شده است که در یرگ مطالبه مالیات تکلیفی محاسبه و منظور نشده است .
خواهشمند است در صورت امکان نسبت به ارائه گزارش رسیدگی و همچنین کسر مبالغ پرداختی از محاسبات برگه مطالبه تکلیفی مساعدت های لازم را مبذول فرمایید.
متن نامه درخواست بخشودگی جرایم مالیاتی- نمونه چهار
ریاست محترم سازمان امور مالیاتی واحد …………
با سلام و احترام
احتراما، با عنایت به برگ تشخیص مالیات حقوق (موضوع ماده ۹۰ ق.م.م) سال ……..به شماره……….. مورخ …………… خواهشمند است در صورت امکان نسبت به ارائه گزارش رسیدگی به شرکت………….. مساعدت های لازم را مبذول فرمایید.

نظرات  (۱)

۲۶ آذر ۰۱ ، ۱۹:۴۷ 파워볼사이트 추천
Powerball Sites are very amazing because it helps you make passive income veryt easily.

I really hope yall follow and check this out

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی