سامانه جامع حسابداران

پایگاه اطلاع رسانی جامعه حسابداران

سامانه جامع حسابداران

پایگاه اطلاع رسانی جامعه حسابداران

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

همایش کسب و کاربه گزارش روابط عمومی موسسه خیریه سفیر امید و رحمت، سومین گردهمایی فعالین حوزه مالی و حسابداری استان خوزستان با موضوع مهارت های کسب و کار، با همت موسسه خیریه سفیر امید و رحمت و با حضور مدیران مالی و حسابداران و فعالین کسب و کار  در تاریخ 1400/10/04 در محل سالن جلستات خانه سمن های استان خوزستان برگزار خواهد گردید.

در این همایش جناب آقای دکتر سیروس داوودی و جناب آقای دکتر شهروز اسراریان از اساتید دانشگاه به ارائه مباحث و مهارت های کسب و کار در حوزه فعالیت های حسابداری خواهند پرداخت.

مجید فضیلت

برای عضویت در گروه حسابداران خوزستان از طریق لینک زیر وارد شوید.

https://chat.whatsapp.com/CO0tKAanodkK0RFs8kTzUT

مجید فضیلت

مودی مالیاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه مالیاتی تشکیل پرونده داده و به دولت مالیات می پردازند، گفته می شود. به عبارت دیگر مودیان مالیاتی به اشخاصی اطلاق می گردد که بدهی مالیاتی بابت هرگونه فعالیت یا معاملات انجام شده متوجه آنها است.

گروه بندی صاحبان مشاغل از ابتدای سال 1400 (برابر اصلاحیه آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم) به همراه تکالیف مالیاتی هر گروه، به تفصیل در این مطلب آمده است:

مجید فضیلت

گزارش رسیدگی مالیاتی فرمی است که کارشناس مالیاتی پس از رسیدگی به پرونده مالیاتی مودی، روش محاسبه مالیات و همچنین موارد مد نظر خود درباره پرونده عملکرد مودی و مقدار مالیات مورد نظر خود را در آن ذکر می‎کند.

یکی از حقوق مودیان مالیاتی اطلاع از روش محاسبه مالیات برای آنان می‎باشد، این حق در قانون مالیات‎های مستقیم برای مودیان در نظر گرفته شده است و کارشناسان مالیاتی موظف به ارائه گزارش رسیدگی به مودی مالیاتی در صورت درخواست کتبی وی می‎باشند.متن نامه درخواست گزارش رسیدگی که باید توسط مودی تهیه شود به شرح زیر است:

مجید فضیلت

متن لایحه مالیاتی – نمونه ۵

با سلام
احتراما ، در خصوص برگ مطالبه / استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده شماره ………………… مورخ …………………. نسبت به مالیات مطالبه شده برای دوره های سنوات سال ………. معروض می دارد :
با عنایت به مفاد ماده ۲۳۷ ق . م . م که تصریح نموده ،برگ تشخیص باید بر اساس مأخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه ی فعالیت های مربوط و درآمد های حاصل از آن بطور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد ، توجه آن سازمان محترم را به نکات ذیل جلب نموده

مجید فضیلت

اداره کل امور مالیاتی …………..
موضوع: درخواست بخشودگی جرائم………
با سلام
احتراما ، عطف به برگ مالیات قطعی عملکرد شماره ……….مورخ…………..موارد زیر را به استحضار می‌رساند:
فعالیت این شرکت از جمله مشاغل …………است که طرف معامله آن مصرف‌کننده نهایی (عموم مردم ) و مشتری مستقیم تولید کننده ……….می باشد ،با در نظر گرفتن سوابق خوش حسابی این شرکت از آن سازمان محترم استدعا دارد، بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، دستور فرمایند نسبت به اصلاح مأخذ و بخشودگی جرائم اعلام شده اقدام مقتضی معمول نمایند. پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد.

مجید فضیلت

اداره محترم امور مالیاتی غرب …..
موضوع: درخواست رسیدگی مجدد مالیات عملکرد سال ….
باسلام
احتراماً : باعنایت به گزارش اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم به شماره ……………………………….. مورخ…../…./…….) و نظر به دریافت مبانی تشخیص به استحضار میرساند مواردی در رسیدگی به شرح ذیل لحاظ نگردیده است که مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان، مجدداً مورد رسیدگی قرارگیرد.

مجید فضیلت

احتراما، پیرو نامه/صورتحساب بدهی کارگاه با شماره ………………. مورخ…………………..در خصوص موارد مورد درخواست آن سازمان محترم در رابطه با قرارداد شماره ………………………مورد اجرای شرکت(پیمانکار) …………………….. موارد ذیل قابل ذکر می باشد :

مجید فضیلت

با سلام
احتراما ، در خصوص برگ مطالبه / استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده شماره ………………… مورخ …………………. نسبت به مالیات مطالبه شده برای دوره های سنوات سال ………. معروض می دارد :
با عنایت به مفاد ماده ۲۳۷ ق . م . م که تصریح نموده ،برگ تشخیص باید بر اساس مأخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه ی فعالیت های مربوط و درآمد های حاصل از آن بطور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد ، توجه آن سازمان محترم را به نکات ذیل

مجید فضیلت